استراتژی مرکب
یکی از باورهای افرادی که در شغلهای سنتی مشغول به کار هستند و یا تازه میخواهند وارد بازار کار بشوند این است که
فکر میکنند چون در عصر جدید روشهای ورود به بازار تغییر کرده است حتما باید شغل سنتی خود را تعطیل بکنند و یا اینکه اجبارا نمیتوانند
مکانی برای حضور فیزیکی خود داشته باشند و فقط باید در فضای مجازی حضور داشته باشند.
این باور کاملا اشتباه است. منظور اصلی افراد حرفه ای از تغییر رفتار مشتری , تغییرات زیاد در سبک زندگی مردم است ولی باید بدانیم که هیچ کدام از این تغییرات به طور ناگهانی
ایجاد نمیشود. انسانها چون سالهای زیادی عادت به این داشتند که کالاهای خود را به طور فیزیکی از مکان خاصی تهیه بکنند هنوز هم این باور را دارند و
حتی افرادی که بسیاری از کالاها را به صورت اینترنتی خرید میکنند هنوز هم برخی از نیازهای خود را با حضور در مکان فروشنده تهیه میکنند.
فروشنده های سنتی باید بدانند که آنها در کنار فروش فروشگاهی خود باید سیستم فروش اینترنتی و مجازی را راه اندازی بکنند تا امکان دسترسی
افراد بیشتری را برای تهیه محصولاتشان فراهم بکنند.
از مزایای کسانی که دارای فروشگاه فیزیکی و قدیمی هستند و در کنار آن وارد بازار مجازی هم میشوند این است که چون سالها مردم زیادی برای خرید به مکان فروشگاه آنها
مراجعه میکردند و صداقت آنها را دیده و تجربه کرده اند , خیلی سریعتر از کسانی که تازه کار هستند و از طریق ایجاد پیج اینستاگرام و سایت وارد بازار شده اند میتوانند
اعتماد مشتریها را جلب کنند.
در واقع مشتریهای آنها از این خدمات جدید بسیار خوشحال هم میشوند.
آنها میدانند که فروشگاهخ قدیمی به خاطر داشتن مکان فیزیکی و قدمت دیرینه خود حتما محصولات خوبی را برایشان ارسال خواهد کرد و حاضرند بدون مراجعه به فروشگاه شما
از شما خرید کنند.
یادمان باید باشد که جلب اعتماد مشتری بسیار مشکل و زمان بر است و نگهداری این حس اعتماد از مهمترین رفتارهای یک فروشنده حرفه ای است.
کسانی که دارای شغلهای سنتی هستند میتوانند در کنار فروش سنتی خود از این مزیت بزرگ هم استفاده بکنند و خدمات بیشتری را به افراد بیشتری ارایه کنند.
کسانی هم که جدیدا میخواهند وارد بازار کار بشوند با اینکه نیازی به دفتر و مکانی برای فروش و ارایه محصولات خود به صورت فیزیکی ندارند , ولی اگر این کار
را انجام بدهند به جز اینکه مجبور هستند زمان زیادی را در یک جا حضور داشته باشند و هزینه ای را برای مکان خود و تزیینات داخلی آن اختصاص بدهند بهره دیگری نخواهند برد؟!
زیرا آنها باید در دو جا اعتمادسازی لازم را برای مشتری انجام بدهند؟
اول فروشگاهی که تازه باز شده است.
دوم پیج و سایتی که تازه احداث شده است.
پس باید انرژی دوبرابری را وارد بکنند تا بتوانند در کارشان موفق بشوند.
چکار کنیم تا در زمینه کسب و کار بهتر بشیم؟
هدف از کسب و کار چیست؟
کسب و کار یعنی دیدن مردم
یک ایده مناسب
قانون جبران در کسب و کار من
میزان نیاز افراد به ایده ما
مهمترین عوامل در انتخاب ایده مناسب
میزان توانایی شما در انجام ایده
آموزش دیدن برای انجام بهتر آن کار
خدمات پس از فروش
انواع خدمات فروش
تغییر کارکتر
اشتیاق مثری است!
از محصول و خدماتمان استفاده کنیم؟!
مشتری میفهمد!!
ما به خودمان خدمات میدهیم!
شغلت رو تبدیل به بیزنس بکن؟!
بخشنده باش
از انتقال اطلاعات نترسید!
رقابت یعنی شکست؟!
همیشه آموزش ببین
غیره قابل گذشت بشید!
خانواده بسازید
خودتو نشون بده!!!
استراتژی فروش سنتی
استراتژی مدرن
نکات فراروانشناختی ...
استراتژی مرکب