آموزش دیدن برای انجام بهتر آن کار
مهارتهای لازم در انجام یک کار بسیار مهم هستند و شامل بخشهای مختلفی میباشند :
- آموزش دیدن برای انجام بهتر آن کار
- آموزش دیدن برای معرفی بهتر و بیشتر آن کار
- آموزش دیدن برای ارایه خدمات پس از فروش
- آموزش دیدن برای اتوماسیون کردن بیزنس
- آموزش دیدن در جهت آموزش دادن آن کار به افراد دیگر
-
از مهمترین عوامل موفقیت در یک کار , آموزشهایی است که ما در راه رسیدن به هدفمان از افراد حرفه ای میبینیم. اینکه ما از کی آموزش میبینیم بسیار مهم است .
ما نباید از هر کسی آموزش ببینیم.
مثلا اگر میخواهیم مکانیک بشویم نباید از یک مکانیک معمولی که مشتریها از کارش ناراضی هستند آموزش ببینیم یا از مکانیکی که از کارش میزند و فقط برای پول دراوردن دارد کار میکند یاد بگیریم.
چرا ؟ چون رفتار و نوع کارکرد ما بسیار شبیه فردی میشود که از او یاد میگیریم.
بسیار مهم است که بعد از چند سال وقتی که دارند نام ما را میبرند , بگویند که کارش را از کی یاد گرفته و چگونه انجام میدهد.
یکی از موارد برندیگ , داشتن مربی و استاد حرفه ای است.
در مرحله بعد یادگیری نشان دادن محصول و معرفی خودتان است.
یادتان باشد که کسب و کار یعنی دیدن مردم. ما تا وقتی که مردم را نبینیم به چه کسی میخواهیم بفروشیم؟!!!
یک ضرب المثل قدیمی میگوید : اگر بهترین و بزرگترین الماس دنیا را داشته باشید ولی آن را چال بکنید چه ارزشی دارد!!
افراد حرفه ای خیلی خوب بلدند با مردم ارتباط برقرار بکنند و خود را در معرض دید دیگران قرار بدهند.
در هر برهه از زمان طریقه نشان دادن محصولات و خدمات ما به مردم تغییر میکند.
در گذشته اگر میخواستیم کالایی بفروشیم باید مغازه ای در بهترین مکان شهر دایر میکردیم. جایی که بیشترین حجم از مردم روزانه از آن قسمت عبور میکردند.
در زمان حال ولی دیگر دایر کردم فروشگاه دیگر کار عاقلانه ای نیست؟!
روابط اجتماعی و دید و بازدیدها در بین افراد تغییر کرده است. حجم بسیار زیادی از انسانها دیگر برای دیدن همدیگر به خانه یکدیگر نمیروند!
آنها برای ذخیره کردن زمان خود و سرعت بخشیدن به کارهایشان از فضای مجازی و امکانات موجود در این زمینه استفاده میکنند.
به طور متوسط در ایران روزانه بین 40 تا 50 میلیون کاربر در اینستاگرام فعالیت میکنند که میتوانند مشتری بلقوه ای برای ما باشند.
این حجم از مشتری احتمالی را در هیچ کجا نمیتوان پیدا کرد.
کسی که دنبال ارایه خدمات ارزنده به انسانها هست و دوست دارد به دیگران کمک بکند , همیشه دوست دارد به افراد بیشتری کمک بکند.
پس باید بتواند خودش را به افراد بیشتری برساند. بنابر این پیدا کردن مهارتهای لازم برای دیدن افراد بیشتر بسیار ضروری است.
در ضمن برای تبدیل شدن به برند بزرگ این کار کاملا ضروری میباشد.
در کسب و کارهایی که در دوران انقلاب سوشال مدیا هنوز به صورت سنتی فعالیت میکنند , میزان درامدی که افراد میتوانستند به دست بیاورند به دلیل رعایت نکردن اصل بالا
به شدت پایین میاید . گویی افراد با دست خودشان پول و درامدشان را کم میکنند!!!
چون نتوانستند خود را با تغییر شرایط دنیا تتبیق بدهند و به خواست مردم احترام بگذارند.
بنا بر این به راحتی افرادی که جدیدن وارد همان کار شده اند میتوانند با رعایت اصول کسب و کار در دوران جدید افرادی را که دارای سابقه طولانی هستند را کنار بزنند و مشتریهای آنها را از آن خود بکنند.
فروشنده گان باهوش بسیار به این اصل پایبند هستند و همیشه در زمینه پیدا کردن مشتری جدید کوشا هستند.