انواع خدمات فروش
در اینجا به چند نوع خدمات اشاره میکنیم که تاثیر بسیار زیادی در فروش ما میگذارد :
اولین و جذابترین خدماتی که میتوانیم ارایه کنیم , لبخند زدن است.
لبخندی که ما در بدو ورود مشتری به او هدیه میدهیم , آنقدر میتواند احساس خوبی منتقل بکند که در مواقع زیادی اگر فرد مراجعه کننده قصد خرید هم نداشته بود, به خاطر این کار ما ممکن است چیزی بخرد؟! زیرا افراد زیادی هستند که دوست دارند با افراد خوشرو وقت بگذرانند و با آنها همکلام بشوند.
در اینجا فرد به طور اتوماتیک برای اینکه جبران لبخند شما را بکند , دوست دارد چیزی از شما تهیه بکند و این خاطره خوب را با نگاه کردن به کالایی که از شما تهیه کرده به یاد بیاورد.
این تکنیک ارزانترین و پراثر ترین نوع خدمات فروش است که باید قبل از فروش ارایه شود.
ولی متاسفنه خیلی از فروشنده ها این کار رو هم انجام نمیدهند و توقع دارند که خریدار از آنها خرید بکند و دوباره به فروشگاه آنها مراجعه بکند.
خدمات دیگری که بسیار کارامد و ضروری است , پیداکردن نیاز مشتری است!!
شاید به نظر شما این کار ربطی به خدمات مشتری که از طرف شما باید باشد ندارد. ولی باید بدانید که فروشنده های حرفه ای بسیار در این کار مهارت دارند.
تا وقتی که شما متوجه نیاز مشتری نشوید چه نیازی را میخواهید از او برطرف کنید؟؟؟!!!!
در اکثر مراجعاتمان دیده ایم که شخص فروشنده بدون اینکه از ما سوالی بپرسد و توجهی به ما بکند , فقط به فکر فروش کالای خودش است و فکر میکند که علم غیب دارد.
برای همین هم سریعا شروع میکند از کالای خودش تعریف بکند و سعی در فروش کالا به ما را دارد.
احساسی که در این مواقع به شما درست میدهد چگونه است؟؟
لابد شما هم حس بی ارزش بودن پیدا میکنید و متوجه میشوید که انگار فروشنده میخواهد چیزی را به زور به شما بفروشد و به اصطلاح کالای خود را به شما بندازد!!
پس توجه به نیاز مشتری و سوال پرسیدن از او برای پیداکردن نیازش بسیار مهم است.
در اینجا پای یکی دیگر از خدمات بسیار مهم به میان میاید : خوب گوش دادن.
اگر اجازه بدهیم که مشتری نیاز خود را بیان بکند ولی ما به حرفهای او گوش ندهیم , چه اتفاقی میافتد ؟
هیچی !!! اولا ما اصلا متوجه نیاز او نمیشویم و در ثانی مشتری متوجه این بیتوجهی ما میشود و باعث دلخوری و رفتنش میشود.
پس اگر میخواهید مشتری خود را از دست بدهید , به حرفهای او توجه نکنید!!!
حالا داریم متوجه میشویم که با انجام این چنتا تکنیک و ارایه این خدمات ساده میتوانید یک خریدار را تبدیل به یک مشتری وفادار بکنید.
چکار کنیم تا در زمینه کسب و کار بهتر بشیم؟
هدف از کسب و کار چیست؟
کسب و کار یعنی دیدن مردم
یک ایده مناسب
قانون جبران در کسب و کار من
میزان نیاز افراد به ایده ما
مهمترین عوامل در انتخاب ایده مناسب
میزان توانایی شما در انجام ایده
آموزش دیدن برای انجام بهتر آن کار
خدمات پس از فروش
انواع خدمات فروش
تغییر کارکتر
اشتیاق مثری است!
از محصول و خدماتمان استفاده کنیم؟!
مشتری میفهمد!!
ما به خودمان خدمات میدهیم!
شغلت رو تبدیل به بیزنس بکن؟!
بخشنده باش
از انتقال اطلاعات نترسید!
رقابت یعنی شکست؟!
همیشه آموزش ببین
غیره قابل گذشت بشید!
خانواده بسازید
خودتو نشون بده!!!
استراتژی فروش سنتی
استراتژی مدرن
نکات فراروانشناختی ...
استراتژی مرکب