مهمترین عوامل در انتخاب ایده مناسب
مهمترین عوامل در انتخاب ایده مناسب شامل چند بخش میشود:
- میزان تمایل ما به انجام کاری
- میزان نیاز افراد به ایده ما
- پیدا کردن نیاز مردم
- آیا من برای آن کار خوب هستم؟
خوب مشخص است که اولین آیتم در انجام هر کاری تمایل قلبی ما برای انجام آن کار است که در بخش مهارتها بیشتر به آن میپردازیم.
آیتم دوم نیاز جامعه و مردم است.
ما هر ایده ای را باید اینگونه مورد برسی قرار بدهیم . چقدر نیاز به کاری که من میخواهم انجام بدهم در بین مردم وجود دارد.
در واقع از آنجایی که پول ما در جیب مردم است پس خدمات ما هم باید برای مردم باشد و به آنها منفعتی برساند .
مردم در ازای خدماتی که ما به آنها میدهیم از پولشان میگذرند و آن را به ما میدهند.
در نتیجه هرچقدر این خدمات بهتر باشد و مردم نیاز بیشتری به آن داشته باشند دایره مشتریان ما هم بیشتر است.
پس ما باید این سوال را از خودمان بپرسیم که ایده ما نیاز چه حجمی از افراد را براورده میکند.
هرچقدر این دایره از افراد بزرگتر باشد, احتمال فروش ما بالاتر رفته و در نتیجه درامد احتمالی ما هم بیشتر خواهد بود.
در قسمت سوم مشخص کردن نیازی از افراد جامعه بسیار میتواند در پیدا کردن یک ایده مناسب و پولساز بسیار موثر باشد.
فردی که نمیداند چه کاری را باید انجام بدهد , میتواند با دقیق نگاه کردن به مردم و پیدا کردن نیاز پنهانی که تا کنون کسی برای رفع آن تلاشی نکرده , خدمات شایسته ای برای کمک به مردم ارایه کند و به راحتی و بدون تبلیغات خاصی پولدار بشود.
مردم چون تا کنون نمیدانستند که چنین مشکلی دارند و یا میدانستند ولی راه حلی برای آن پیدا نکرده بودند , از اینکه شما برای رفع مشکل آنها جوابی دارید بسیار خوشحال شده و
بنابراین به شما مراجعه میکنند.
در نتیجه شما بدون هزینه خاصی به سرعت تبدیل به یک برند بزرگ میشوید.
پس فقط کافیه که کمی دقت کنید و نیازی را در بین افراد زیادی پیدا بکنید و در رفع آن مشکل و نیاز , به آنها کمک بکنید.
یادتان باشد که هرچقدر این نیاز مشکل افراد بیشتری را حل بکند , سرعت موفقیت شما هم بیشتر است.
در آیتم چهارم چالش بزرگی را ما داریم و اینکه خیلی ها فکر میکنند برای ایده ای که به آن علاقه دارند مناسب نیستند؟!!!
چرا ؟ شاید چون از افراد نامناسب نظر میخواهند!
شاید هم چون میترسند و نمیدانند که اگر این کار را بکنند چه اتفاقی برای آنها و بیزنس آنها میافتد؟!
شاید هم قبلا شخصی این کار را انجام داده و شکست خورده . در نتیجه او هم شکست خواهد خورد!!!
و هزاران شاید دیگر.......
ما معمولا وقتی میخواهیم کاری را انجام بدهیم با کسی که میشناسیم مشورت میکنیم.
پدر.مادر.دوست.پسرخاله.دخترخاله.بقال سر کوچه.و کلی آدم که فکر میکنیم ما رو دوست دارند و بهترین مشاوره را به ما میدهند.
البته در دوست داشتن آنها شکی نیست ولی آیا آنها افراد متخصصی در آن زمینه هستند ؟؟؟؟؟
آیا آنها اطلاعات کافی در مورد ما و ایده مورد علاقه ما دارند؟؟؟
آیا آنها قبلا آن کار را انجام داده اند و میتوانند ما را در راه رسیدن به هدفمان کمک بکنند؟؟؟
گدر اکثر موارد جواب این سوالات منفی است!
پس چرا به سراغ این افراد میرویم؟
چرا زندگی و آینده خودمان را به دست یک فرد ناآگاه در آن زمینه میسپاریم؟!!!
پس بسیار مهم است که با چه فردی مشورت میکنیم.
در مرحله بعد ترسی است که ما از انجام دادن ایده جدید در وجود خودمان حس میکنیم؟!
این کاملا طبیعی است.
ترس از ناآگاهی میاید. وقتی که ایده جدیدی در سطح ذهن آگاه ما شکل میگیرد و لی اطلاعات ذهن نیمه آگاه ما آن را در خود ندارد , ما میترسیم.
همیشه این ترس وجود دارد و البته که بسیار هم خوب است.
ترس بد ترسی است که جلوی اقدام و حرکت ما را میگیرد.
پس هر وقت از انجام دادن کاری میترسید خوشحال باشید ؟ چون دارید رشد میکنید و تجربه جدیدی را به دست میاورید.
اگر دیگران قبلا ایده شما را انجام داده اند و شکست خورده اند به جای بیخیال شدن , از آنها دلیل شکستشان را بپرسید؟
چند بار تلاش کرده اند؟ چه کارهایی را برای به ثمر نشستن ایده خود انجام داده اند؟
آقای جکما صاحب شرکت علی بابای چین که ثروتمندترین فرد چین هم بوده در این باره میگویند:
ما نباید به موفقیتها و نتایج دیگران برای کار خودمان توجه بکنیم! بلکه باید به شکستهای آنها توجه بکنیم؟
هرچقدر ما به راههای اشتباه دیگران توجه بکنیم , خودمان کمتر دچار اشتباه میشویم.
این نکته بسیار مهم است که دیگران چند بار برای رسیدن به هدفشان تلاش کرده و شکست خورده اند . ما از شکستهای آنها درس میگیریم و بهتر عمل میکنیم.
همیشه باید به یاد داشته باشیم که خود ایده باعث ثروتمند شدن ما نمیشود؟! بلکه چگونگی انجام دادن آن است که ما را از دیگران متمایز میکند.
چکار کنیم تا در زمینه کسب و کار بهتر بشیم؟
هدف از کسب و کار چیست؟
کسب و کار یعنی دیدن مردم
یک ایده مناسب
قانون جبران در کسب و کار من
میزان نیاز افراد به ایده ما
مهمترین عوامل در انتخاب ایده مناسب
میزان توانایی شما در انجام ایده
آموزش دیدن برای انجام بهتر آن کار
خدمات پس از فروش
انواع خدمات فروش
تغییر کارکتر
اشتیاق مثری است!
از محصول و خدماتمان استفاده کنیم؟!
مشتری میفهمد!!
ما به خودمان خدمات میدهیم!
شغلت رو تبدیل به بیزنس بکن؟!
بخشنده باش
از انتقال اطلاعات نترسید!
رقابت یعنی شکست؟!
همیشه آموزش ببین
غیره قابل گذشت بشید!
خانواده بسازید
خودتو نشون بده!!!
استراتژی فروش سنتی
استراتژی مدرن
نکات فراروانشناختی ...
استراتژی مرکب